Teams Phone
Compleet &
Betrouwbaar

Aan de slag met Teams Phone

Microsoft Teams gebruiken voor vaste telefonie

Enthousiaste medewerkers over de nieuwe belmogelijkheden

Toegang tot contacten

Bellen met een
telefoonnummer of naam

Menu in voor bel
functionaliteit

Toetsenbord om
nummers te kiezen

Uw nummer wordt
hier weergegeven

Gespreks- en apparaat
instellingen

Toegang tot belgeschiedenis
en voicemail

Toegang tot sneltoetsen,
contacten en voicemail
op één plaats

Naadloos overschakelen van
desktop naar mobiel,
zelfs tijdens een gesprek.

Veel gestelde vragen

Microsoft Teams biedt standaard een mooie set callcenterfuncties,  zoals call queus (wachtrij), auto attendants (spraakmenu), rapportage en gedeelde voicemail:

  • Auto Attendant: bellers krijgen een cijfer- of spraakmenu dat hen doorverbindt met de juiste persoon om hen te helpen met hun vraag.
  • Call Queue: bellers worden in de wachtrij gehouden tot een relevante agent beschikbaar is om hun vraag te beantwoorden; muziek of berichten kunnen worden afgespeeld.
  • Rapportage van oproepen: inclusief analyse van auto attendant, wachtrijprestaties en tijdlijnen van agenten.

Microsoft Teams ondersteunt een portfolio van bureautelefoons, waaronder die van Yealink, Creston, Lenovo, Polycom en AudioCodes. Tot voor kort werkten alleen Teams-gecertificeerde telefoons met Microsoft Teams maar sinds kort kunt ook ook oudere toestellen van andere telefooncentrales gebruiken met Teams. TeamsPhone.nl adviseert u graag vrijblijvend over de verschillende mogelijkheden.

Ja, je kan een SIP trunk gebruiken met Microsoft Teams, maar Microsoft voorziet niet in de SIP trunk. Wij van TeamsPhone.nl zijn experts in SIP Trunking. TeamsPhone.nl kan u voorzien van nationale of internationale SIP trunks en deze verbinden met uw bestaande Microsoft Teams licenties. Heeft u nog een SIP trunk in contract bij uw huidige leverancier dan is dat geen probleem, ook deze kunnen wij aansluiten! TeamsPhone.nl integreert SIP met Microsoft Teams om de flexibiliteit en connectiviteit van uw netwerk te maximaliseren en u spraakcommunicatie op enterprise-niveau te bieden met alle samenwerkingsfuncties die u van Microsoft Teams geniet. 

Onze ervaring is dat de gesprekskwaliteit van een Teams-gesprek vaak beter is dan die van een vaste lijn. U wordt ook gevraagd om de gesprekskwaliteit te beoordelen na een gesprek, zodat problemen kunnen worden opgelost als de kwaliteit niet is wat u verwacht. Wanneer u met TeamsPhone.nl in zee gaat voor uw zakelijke Teams telefooninstallatie, zullen we eventuele problemen met de gesprekskwaliteit door de support laten aanpakken zodra er een ticket is ingediend.

Ja. Bellen met Teams geeft je veel aanpassingsmogelijkheden als het gaat om nummers.

Nee, je kunt je bestaande nummers overzetten naar Teams, of je kunt via ons een nieuw nummer krijgen. Het porteren van je nummers kan tussen de 5 en 30 dagen duren, afhankelijk van wie je huidige telefoonprovider is. Wij kunnen met je provider samenwerken om deze overgang zo soepel en snel mogelijk te laten verlopen.

Ja. Eén van de voordelen met Team Phone is dat je de instellingen kunt aanpassen om naar zowel desktop als mobiele apparaten te bellen. Teams Phone is eenvoudig te bedienen met behulp van de Teams app op je smartphone.

Als Teams Phone is ingeschakeld, kun je je zakelijke nummer doorschakelen naar je mobiele telefoon of een andere persoon, gesprekken doorverbinden naar iemand anders in je organisatie en zelfs je voicemailberichten naar je e-mail laten sturen.

Nee, de Mac-gebruikers zullen dezelfde ervaring hebben met Teams Phone als een pc-gebruiker. De gebruikers kunnen een webbrowser of de Teams-app voor Mac gebruiken.

Gebruikers moeten de Microsoft Phone System licentie hebben in combinatie met een ondersteund Microsoft-abonnement waaronder:

  • Microsoft 365 Business Basic, Standard of Premium
  • Microsoft 365 F1 of F3, Office 365 F3
  • Microsoft 365 and Office 365 Enterprise E1, E3 or E5
  • Microsoft 365 and Office 365 Education A1, A3, of A5
  • Microsoft 365 and Office 365 F1, F3, of F5 
  • Microsoft 365 Nonprofit Business Basic, Standard, E1, E3, of E5

Jazeker 😀 Staat de vraag die u heeft hier niet tussen, neem dan gerust contact met ons op, we beantwoorden deze graag.

Belangrijkste Teams Phone telefonie functies

FunctieEngelse term
1:1 gesprek naar groepsgesprek met PSTN deelnemersEscalate 1:1 to group call with PSTN participants
Analoge lijnenAnalog Lines
Analyse van de gesprekskwaliteitCall Quality Analytics
APIsTrusted Applications API
Audio-conferencingAudio Conferencing
Auto AttendantAuto Attendant
Bedienpost/Attendant ConsoleAttendant Console
Bezet bij bezetBusy on Busy
Blokkeren van oproepenCall Blocking
BureautelefoonDeskphone
Chef/Secretaresse schakelingBoss/Admin
Compliance gespreksopnameCompliance Call Recording
Contact Center oplossingenContact Center solutions
ContactgroepenContact Groups
DECT telefoonDECT solutions
DialPlanDialPlan
Gebruik eigen SIP providerUse Own PSTN Carrier
Gedeelde lijnweergaveShared Line Appearance
Gelijktijdig bellen vast en mobiele toestelSimultaneous Ringing
Gesprek in wacht/terughalenCall Hold/Retrieve
GespreksdetailsCall Detail Record
Groepsoproep beantwoordenGroup Call Pickup
IntercomSIP Intercom incl. Video
Koud doorverbindenBlind Transfer
Locatiegebaseerde routeringLocation Based Routing
Meerdere oproepenMultiple Windows
Meervoudige oproepbehandelingMultiple Call Handling
Muziek in de wachtMusic On Hold
Naam/nummer weergaveReverse Number Lookup
Niet storen omleidingDo Not Disturb bypass
Niet storen routingDo Not Disturb routing
Niet-toegewezen nummer afhandelingUnassigned Number
Onderscheidende beltonenDistinctive ringing
Ondersteuning voor USB-apparatenSupport for USB Devices control
Oproep delegatieCall Delegation
Oproep parkerenCall Park Service
OproepgeschiedenisCall History
OproepomleidingCall Forwarding
Oproepomleiding naar groepCall Forwarding to Group
Oproepwachtrij/huntgroep/IVR/ACDCall Queue/Hunt Groups/IVR
Portaal voor toestelbeheerDevice Management Portal
Routeren van noodoproepenEmergency Call Routing
Routing tegen de laagste kostenLeast Cost Routing
Skype (consument): chat en VoIP-gesprekSkype (Consumer): chat and VoIP call
Snelkeuze toetsenSpeed Dial
Telefoon voor gemeenschappelijke ruimteCommon Area Phone
Telefoonnummer maskeringCaller ID masking
Tweede belsignaalSecondary Ringer
VoicemailVoicemail
Wachtrijen Agent in/uit de groepCall Queues Agent Opt In/Out
Wachtruimte voor PSTN bellersLobby for PSTN Callers
Warm doorverbindenConsultative & Safe Transfer
Wifi telefoonIP-Phone: WiFi